NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

School participation, Family support, Performance in Mathematics: The case of Mexico in PISA (2012).

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

School participation, Family support, Performance in Mathematics: The case of Mexico in PISA (2012).

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Bazán Ramírez, Aldo es
dc.contributor.author Backhoff Escudero, Eduardo es
dc.contributor.author Turullols, Rafael es
dc.date.accessioned 2016-07-21T07:42:54Z
dc.date.available 2016-07-21T07:42:54Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Bazán Ramírez, Aldo ; Backhoff Escudero, Eduardo ; Turullols, Rafael. School participation, Family support, Performance in Mathematics: The case of Mexico in PISA (2012).. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, , : 7 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/54652
dc.description.abstract The purpose of the work is to understand 1) the multidemensional structure and the validity of two convergent and divergent constructs: parental participation in school, and parental support for learning in the home and 2) the relationship between these two constructs to the performance of students in mathematics. The study was conducted with Mexican PISA databases (2012); specifically, with the answers of 33,806 parents to 18 questions in familial questionnaires, as well as with their children´s scores in mathematics. To achieve this objective two types of analysis were conducted: exploratory and confirmatory factor analysis of the responses of the parents 2) Confirmatory Factorial Analysis of Trajectories with the answers of the parents as independent variable and the mathematics scores of their children as the dependent variable. The results show that the first construct is composed of three dimensions and that the second of two constructs, together they have a load factor that explains the 10% of variance in student mathematics performance.   en_US
dc.description.abstract Este trabajo tuvo el propósito de conocer: 1) la estructura multidemensional y la validez convergente y divergente de dos constructos: Participación de los padres en la escuela, y Apoyo de los padres para el aprendizaje en el hogar y 2) la relación que tienen estos dos constructos con el desempeño de los estudiantes en matemáticas. El estudio se realizó con las bases de datos mexicana de PISA (2012); específicamente, con las respuestas de 33,806 padres de familia a 18 preguntas de los cuestionarios de familia, así como con las puntuaciones de matemáticas de sus hijos. Para lograr este objetivo se realizaron dos tipos de análisis: 1) Análisis factoriales exploratorios y confirmatorios de las respuestas de las padres de familia y 2) Análisis Factoriales Confirmatorios de Trayectorias con las respuestas de los padres, como variables independientes y los resultados en matemáticas de sus hijos como variable dependiente. Los resultados muestran que el primer constructo se compone de tres dimensiones y que el segundo de dos, los que en conjunto tienen una carga una carga factorial que explica el 10% de la varianza en el rendimiento de matemáticas de los estudiantes. es
dc.subject Educación es
dc.subject Psicología y educación es
dc.title School participation, Family support, Performance in Mathematics: The case of Mexico in PISA (2012). es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (174.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques