NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Impact of large-scale tests in contexts of weak technical tradition Experience of Mexico and the Iberoamerican Group for PISA

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Impact of large-scale tests in contexts of weak technical tradition Experience of Mexico and the Iberoamerican Group for PISA

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Martínez Rizo, Felipe es
dc.date.accessioned 2016-07-21T07:43:49Z
dc.date.available 2016-07-21T07:43:49Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Martínez Rizo, Felipe. Impact of large-scale tests in contexts of weak technical tradition Experience of Mexico and the Iberoamerican Group for PISA. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, , : 8 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/54653
dc.description.abstract The paper begins with a brief review of the development of psychometrics, which highlights the gap between the situation in the US and in other countries, especially less developed, as to the existence of qualified personnel in complex technical issues. Then considerations are made on the notion of validity and its importance, especially concerning consequential validity. Impact of the tests is then described, with special attention to large scale and international, with the case of PISA, and mainly concerning countries with weak psychometric tradition. In the conclusion the whole issue is discussed, from the experience of Mexico and the Latin American Group of PISA. en_US
dc.description.abstract El artículo inicia con un breve repaso del desarrollo de la psicometría, que destaca la brecha entre la situación de Estados Unidos y la de otros países, sobre todo de menor desarrollo, en cuanto a la existencia de personal calificado en temas técnicos complejos. En seguida se hacen consideraciones sobre la noción de validez y su importancia, en especial en cuanto a la validez de consecuencias. Luego se describe el impacto de las evaluaciones, con especial atención a las de gran escala y las internacionales, con el caso de PISA, considerando en especial el caso de países con una tradición psicométrica débil. En la conclusión se discute el tema, a partir de la experiencia de México y del Grupo Iberoamericano de PISA. es
dc.subject Educación es
dc.subject Psicología y educación es
dc.title Impact of large-scale tests in contexts of weak technical tradition Experience of Mexico and the Iberoamerican Group for PISA es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (174.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques