NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Estudio exploratorio comparativo del conocimiento didáctico del contenido sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en ejercicio y en formación

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Estudio exploratorio comparativo del conocimiento didáctico del contenido sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en ejercicio y en formación

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Brines Brines, Ana
dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.date.accessioned 2016-09-06T14:48:45Z
dc.date.available 2016-09-06T14:48:45Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Brines Brines, Ana Solaz-Portolés, Joan Josep Sanjosé López, Vicente 2016 Estudio exploratorio comparativo del conocimiento didáctico del contenido sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en ejercicio y en formación Ensenanza de las Ciencias 34 2 107 127
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/54923
dc.description.abstract In this exploratory study pre-service and in-service high school teachers' pedagogical content knowledge (PCK) in galvanic cells is assessed. In addition, this knowledge has been related to the instructional approaches they prefer. A written questionnaire, adapted from the Loughran, Mulhall, and Berry's CoRe instrument (2004), considering two different situations (Daniell cell and simple voltaic cell), has been used for this purpose. The sample made up of 25 pre-service teachers and 15 in-service teachers. The analysis of the results achieved so far suggest that: a) high school teachers' PCK on galvanic cells is not a desirable knowledge; b) in-service teachers seems to have a significantly better PCK than pre-service teachers; and c) there seem to be no significant differences in preferred teaching approaches between the two groups of teachers.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Ensenanza de las Ciencias, 2016, vol. 34, num. 2, p. 107-127
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Coneixement, Teoria del
dc.title Estudio exploratorio comparativo del conocimiento didáctico del contenido sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en ejercicio y en formación
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-09-06T14:48:46Z
dc.identifier.idgrec 113527
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (432.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques