NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Del Campo, Oscar J.
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.date.accessioned 2016-09-19T11:24:20Z
dc.date.available 2016-09-19T11:24:20Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Solaz Portolés, Joan Josep Del Campo, Oscar J. Sanjosé López, Vicente 2016 Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria Periódico Tchê Química 13 26 33 45
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/55059
dc.description.abstract This study aims to carry out an initial approach to the secondary education students' preferences regarding science teaching methods. The study also analyses the influence of academic level and gender on these preferences. Two hundred and forty spanish secondary education students (112 women and 128 men) at different educational levels (but they are all from the same high school) have participated in this research. All of them have been administered a multiple choice test of 6 items each with four options. In these items each option offers a way of teaching. The statistical analysis of the results obtained allow us to conclude that: a) Students show a significant predilection for student-centered teaching methods; and b) Academic level has a significant effect on teaching method preferences among students, but gender does not.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Periódico Tchê Química, 2016, vol. 13, num. 26, p. 33-45
dc.subject Educació secundària
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Ensenyament
dc.title Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-09-19T11:24:21Z
dc.identifier.idgrec 114037
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (17.22Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques