NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Validation of a Questionnaire on Work and Learning Habits for Future Professionals: Exploring Personal Learning Environments

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Validation of a Questionnaire on Work and Learning Habits for Future Professionals: Exploring Personal Learning Environments

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Prendes Espinosa, María Paz es
dc.contributor.author Castañeda Quintero, Linda Johanna es
dc.contributor.author Solano Fernández, Isabel María es
dc.contributor.author Roig Vila, Rosabel es
dc.contributor.author Aguiar Perera, María Victoria es
dc.contributor.author Serrano Sánchez, José Luis es
dc.date.accessioned 2017-03-01T12:20:23Z
dc.date.available 2017-03-01T12:20:23Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Prendes Espinosa, María Paz ; Castañeda Quintero, Linda Johanna ; Solano Fernández, Isabel María ; Roig Vila, Rosabel ; Aguiar Perera, María Victoria ; Serrano Sánchez, José Luis. Validation of a Questionnaire on Work and Learning Habits for Future Professionals: Exploring Personal Learning Environments. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 2016, Vol. 22, no. 2: 3 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57466
dc.description.abstract This article describes the entire process of validating the data collection instrument of the CAPPLE project. The validation of the instrument (an online survey) aims to ensure the reliability, validity, relevance and functionality of the collection process. Hence, a validation method based on three complementary procedures has been chosen: expert judgement by eight experts in three consecutive rounds; a round of cognitive interviews with 24 subjects on 10 critical items, and a pilot study with 400 invited subjects, of which 224 are considered the final sample. Following the completion of the three methods described, we get an instrument that meets the validation criteria, configured by four basic dimensions (self-perception, information management, management of the learning process and communication) and that could be considered as a very useful tool in the study of Personal Learning Environments of university students en_US
dc.description.abstract Este artículo describe el proceso completo de validación del instrumento de recogida de información del proyecto CAPPLE. La validación del instrumento –un cuestionario online- pretende garantizar la fiabilidad, validez, pertinencia y la funcionalidad del proceso de recogida. Se ha optado por un método de validación basado en tres procedimientos sucesivos y complementarios: 1) un juicio de expertos realizado por 8 profesionales en tres rondas consecutivas; 2) una ronda de entrevistas cognitivas a 24 sujetos con 10 ítems cruciales; y 3) una prueba piloto con una muestra invitada de 400 sujetos, de los que 224 se consideran muestra productora de datos. Tras la realización de los tres procedimientos se ha conseguido un instrumento conformado por cuatro dimensiones básicas (autopercepción,  gestión de la información, gestión del proceso de aprendizaje y comunicación) y que resulta de gran utilidad en el estudio de los Entornos Personales de Aprendizaje de los estudiantes de Educación Superior. es
dc.subject Educación es
dc.subject Psicología y educación es
dc.title Validation of a Questionnaire on Work and Learning Habits for Future Professionals: Exploring Personal Learning Environments es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (491.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques