|
La diversitat i la immediatesa de la informació disponible al món actual
ha intensificat la necessitat de dominar les estratègies persuasives emocionals,
així com els recursos lingüístics necessaris perquè tinguen èxit, per part
de tot aquell qui desitge causar algun efecte en la població. Els estudis interessats
en aquestes estratègies s’han centrat, majoritàriament, en discursos
comercials o polítics i han desatès, de manera considerable, a aquells dedicats
a la difusió d’idees.
Preocupats per aquesta mancança, en el present treball ens hem preguntat:
Com es construeix la persuasió, mitjançant l’emoció, en els discursos orals
que tenen com a finalitat difondre idees? Per respondre aquesta pregunta hem
treballat les dues conferències TED –Technology, Entertainment, Design–
més vistes durant el 2015 i hem analitzat els recursos emotius persuasius: els
relats, les metàfores, els frames, així com la interrelació entre tots ells.
Els resultats mostren com els esmentats recursos s’entrellacen i d’ells
emergeixen categories emotives que ajuden a aconseguir un canvi d’actituds
en l’audiència respecte a cada qüestió tractada. Els recursos cooperen
conjuntament de manera lineal o multidimensional, per a teixir la persuasió
emotiva durant el discurs.
|