NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Els recursos emotius i persuasius, en el discurs oral de dues conferències ted

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Els recursos emotius i persuasius, en el discurs oral de dues conferències ted

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Cuñat Agut, María en
dc.date.accessioned 2017-03-03T12:00:56Z
dc.date.available 2017-03-03T12:00:56Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Cuñat Agut, María. Els recursos emotius i persuasius, en el discurs oral de dues conferències ted. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 1: 95-117 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57519
dc.description.abstract La diversitat i la immediatesa de la informació disponible al món actual ha intensificat la necessitat de dominar les estratègies persuasives emocionals, així com els recursos lingüístics necessaris perquè tinguen èxit, per part de tot aquell qui desitge causar algun efecte en la població. Els estudis interessats en aquestes estratègies s’han centrat, majoritàriament, en discursos comercials o polítics i han desatès, de manera considerable, a aquells dedicats a la difusió d’idees. Preocupats per aquesta mancança, en el present treball ens hem preguntat: Com es construeix la persuasió, mitjançant l’emoció, en els discursos orals que tenen com a finalitat difondre idees? Per respondre aquesta pregunta hem treballat les dues conferències TED –Technology, Entertainment, Design– més vistes durant el 2015 i hem analitzat els recursos emotius persuasius: els relats, les metàfores, els frames, així com la interrelació entre tots ells. Els resultats mostren com els esmentats recursos s’entrellacen i d’ells emergeixen categories emotives que ajuden a aconseguir un canvi d’actituds en l’audiència respecte a cada qüestió tractada. Els recursos cooperen conjuntament de manera lineal o multidimensional, per a teixir la persuasió emotiva durant el discurs. es
dc.subject persuasió, discurs oral, emoció, frame, metàfora, relat, Artículo es
dc.title Els recursos emotius i persuasius, en el discurs oral de dues conferències ted es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (820.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques