NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Pierre Boulez: del temps de les utopies

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Pierre Boulez: del temps de les utopies

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Minguet, Vicent
dc.date.accessioned 2017-05-02T07:14:19Z
dc.date.available 2017-05-02T07:14:19Z
dc.date.issued 2014 es_ES
dc.identifier.citation Minguet, Vicent (2014), "Pierre Boulez: del temps de les utopies", in Boulez, Pierre (2014), Per voluntat i per atzar. Entrevistes amb Célestin Deliège, Barcelona, Riurau, pp. 7-19 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/58332
dc.description.abstract It would be certainly difficult to imagine nowadays the history of Western music in the second half of the twentieth century without the figure of Pierre Boulez. Any attempt to draw a historical revision that avoided mentioning him would miss a chapter of the most recent musical creation. Célestin Deliège demonstrated it through his writings, and not without reason. Others have seen, however, the institutionalization of a certain musical avant-garde as well as an accumulation of power leading to a kind of aesthetic dictatorship. Anyway, the fact is that Boulez has been able to gather figures such as composer, performer, teacher and cultural manager at the same time, and has equipped them as a unit with an unmistakable consistency. We are facing here an extremely ambitious personality, a perfectionist with a unique renovation eagerness, the impact and contribution of whom we can only assess overall from a historical privileged perspective, one devoid of any dogmatic character, whether aesthetic or political. en_US
dc.description.abstract Seria certament difícil pensar avui la història de la música occidental de la segona meitat del segle xx sense la figura de Pierre Boulez. Qualsevol temptativa de revisió històrica que evités esmentar-lo hauria d’aparcar per força tot un capítol de la creació musical recent. Ho va demostrar Célestin Deliège a través dels seus escrits, i no sense raó. Altres hi han vist, en canvi, la institucionalització unívoca de l’avantguarda musical i l’acumulació d’un poder que s’ha exercit des d’una mena de dictadura estètica. Sigui com sigui, el cert és que Boulez ha sabut reunir les figures de compositor, intèrpret, pedagog i gestor cultural alhora que les dotava d’una unitat i d’una coherència inconfusibles. Ens trobem davant una personalitat extremament ambiciosa, perfeccionista, amb un afany renovador únic, el ressò i l’aportació de la qual només podrem avaluar de manera global des d’una perspectiva històrica privilegiada, desproveïda d’un qualsevol caràcter dogmàtic, sigui estètic o polític. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.relation.ispartofseries En clau de so;
dc.subject Pierre Boulez es_ES
dc.subject XXth Century Music es_ES
dc.subject Orchestral conducting es_ES
dc.subject Musical avantgarde es_ES
dc.subject Célestin Deliège es_ES
dc.title Pierre Boulez: del temps de les utopies es_ES
dc.type book part es_ES

Visualització       (69.31Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques