NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Oragnizational design as a learning enabler: A fuzzy-set approach

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Oragnizational design as a learning enabler: A fuzzy-set approach

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (85.07Kb)

   
    
Benavides Espinosa, María del Mar; Merigó Lindahl, José M.
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2016

In the literature on organizational learning, very few empirical studies attempt to show how organizational design can enable or hinder learning in organizations. This study uses a fuzzy-set technique (fuzzy-set qualitative comparative analysis: fsQCA) as an initial approach to analyzing different design variables and how they affect organizational learning. The results prove that themechanical structures are suitable for organizational learning, especially in large companies. Furthermore, qualified workers should have autonomy to learn.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques