|
L’ús de seqüències didàctiques en l’ensenyament de la producció textual suscita l’interés tant de mestres en exercici com d’estudiants dels graus d’Educació Infantil i Primària. Així, el material que mostrem representa un punt de partença en l’elaboració de seqüències didàctiques, en aquest cas, basades en l’escola de Ginebra.
A continuació, mostrem dues activitats. Amb la primera, que representa el punt d’inici de l’elaboració de les seqüències didàctiques, pretenem incidir en la planificació de la tasca d’escriptura. En aquest sentit, apareixen elements clau com la determinació del context comunicatiu, del gènere i la selecció dels materials lingüístics. A la segona, a partir de la primera activitat, mirem de donar instruments per dissenyar una seqüència didàctica.
Com ja hem assenyalat, les seqüències didàctiques generen interés entre la comunitat educativa, que mira de buscar instruments que ajuden als infants en les tasques d’escriptura. Hi ha molts estudis que analitzen els resultats d’allò que escriuen els escolars mitjançant seqüències didàctiques. No hi ha, però, tants materials publicats amb els dissenys de seqüències didàctiques de les quals parteixen aquests estudis. En aquest sentit podem destacar les seqüències didàctiques elaborades per membres del grup GIEL (Grup d’Investigació en Ensenyament de Llengües) de la Universitat de València.
|