NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

The Supremacy of the Constructivist Approach in the Field of Physics Education: Myths and Real Challenges

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

The Supremacy of the Constructivist Approach in the Field of Physics Education: Myths and Real Challenges

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Vilches Peña, Amparo
dc.contributor.author Gil Pérez, Daniel
dc.date.accessioned 2017-07-20T14:22:15Z
dc.date.available 2017-07-20T14:22:15Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Vilches, Amparo Gil Pérez, Daniel 2012 The Supremacy of the Constructivist Approach in the Field of Physics Education: Myths and Real Challenges Tréma ((Montpellier) 38 87 104
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/59746
dc.description.abstract We intend, first of all, to show that the supposed 'supremacy of the constructivist epistemology' in the field of physics teaching is just a myth that hides the actual supremacy of the ineffective transmission/reception model. We then centre our analyses and proposals on the real challenges to improve students' learning and attitudes. Résumé Nous essayons de montrer que la prétendue « suprématie de l'épistémologie constructiviste » dans le domaine de la didactique de la physique n'est qu'un mythe, qui cache la suprématie effective du modèle inefficace de la transmission/réception. Nous centrons ensuite nos analyses et propositions sur les défis réels pour améliorer l'apprentissage et les attitudes des étudiants.
dc.relation.ispartof Tréma ((Montpellier), 2012, vol. 38, p. 87-104
dc.subject Física
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.title The Supremacy of the Constructivist Approach in the Field of Physics Education: Myths and Real Challenges
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2017-07-20T14:22:15Z
dc.identifier.idgrec 081728
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (294.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques