NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educació literària i competència gramatical: una proposta d'ensenyament del català als anys setanta

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Educació literària i competència gramatical: una proposta d'ensenyament del català als anys setanta

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Devís Arbona, Anna M.
dc.contributor.author Garcia i Raffi, Josep-Vicent
dc.date.accessioned 2017-09-15T13:55:50Z
dc.date.available 2017-09-15T13:55:50Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Devís i Arbona, Anna Garcia i Raffi, Josep Vicent 2015 Educació literària i competència gramatical: una proposta d'ensenyament del català als anys setanta Ianua (Madrid) 15 1 17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/60873
dc.description.abstract Literature has often been one of the most relevant textual referents when teaching grammar. Even though teachers have often used literary texts as examples of linguistic elements in the didactic units included in language books for both primary and secondary education, it is rare for a single literary text to become a language teaching book. Yet this is what happened with the novel Abans de l'alba by Lluís Ferran de Pol (Arenys de Mar, 1911- 1995). De Pol's fictional text was first published in 1954 and reedited in 1973 as part of a collection devoted to the teaching of Catalan edited by writer, critic and educator Joan Triadú. This second edition, published by Aymà-Spes, transformed the novel into a Catalan language teaching book.The reasons for this change were due to its excellent prose, a fact that made it most valuable for language learning. Writer and language scholar Albert Jané and Ferran de Pol worked in close collaboration and changed the literary text into a successful language learningmanual by adding exercises and grammatical and lexical explanations.
dc.language.iso cat
dc.relation.ispartof Ianua (Madrid), 2015, vol. 15, p. 1-17
dc.subject Llenguatge i llengües Ensenyament
dc.subject Literatura
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.title Educació literària i competència gramatical: una proposta d'ensenyament del català als anys setanta
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2017-09-15T13:55:50Z
dc.identifier.idgrec 112650
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (202.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques