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Acquisition of english as a second language by students with Asperger Syndrome: a theoretical approach

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Acquisition of english as a second language by students with Asperger Syndrome: a theoretical approach

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dc.contributor.advisor Martínez López, Miguel
dc.contributor.advisor Hernández Sacristán, Carlos
dc.contributor.author Madueño Toribio, Antonia
dc.contributor.other Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació es_ES
dc.date.accessioned 2017-11-09T13:12:03Z
dc.date.available 2017-11-10T05:45:05Z
dc.date.issued 2015 es_ES
dc.date.submitted 17-09-2015 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/63011
dc.description.abstract We depart from an exploration of the main differences between Asperger Syndrome (AS) and High-Functioning autism (HFA) within Autism Spectrum Disorders (ASD): AS individuals exhibit higher IQs, no delay in language acquisition (LA) and a likely special ability in second language acquisition (SLA). This topic will raise awareness of the potential factors and characteristics –favourable and unfavourable- that teachers and students with AS should take into account when dealing with AS students’ ESL acquisition. Our contribution aims at offering a broader perspective on contemporary SLA theories and providing a solid basis for a future field research, which will enable a review of the assumption that AS individuals experience special difficulties with L2 acquisition. Besides the presumption that the L1 production could be attained more easily by AS individuals due to their lexical competences and grammatical abilities, we assume the hypothesis that individuals affected by AS may have a remarkable facility with SLA. We provide a theoretical framework to facilitate a precise contextualization of AS and its possible impact on LA. Then, we discuss those features from a neurolinguistic perspective and background, as a previous step to dealing with the specific characteristics, factors and variables affecting the process of AS student’s ESL acquisition. To conclude, we present a research proposal containing an empirical study project for the verification of the hypotheses herein presented. en_US
dc.description.abstract Partimos de diferenciar entre el Síndrome de Asperger (SA) y el Autismo de alto funcionamiento (AAF) dentro de los Trastornos del Espectro Autista (TEA) considerando tres características principales: individuos con SA muestran un CI elevado, falta de retraso en la adquisición del lenguaje (AL) y una posible facilidad en la adquisición de segundas lenguas (ASL). Además, tratamos los factores y características –favorables y desfavorables- que los/as estudiantes con SA y su profesorado deben considerar al abordar la ASL del inglés. El estudio contribuye a ofrecer una perspectiva más amplia de las teorías contemporáneas sobre ASL y a proporcionar una base sólida para un futuro estudio de campo que permita revisar la hipótesis de que los individuos con SA tienen dificultades en el ámbito de la ASL. Además de sostener que la producción de la L1 podría alcanzarse más fácilmente por individuos con SA, dadas sus competencias léxicas y habilidades gramaticales, asumimos la hipótesis de que los/as individuos/as con SA puedan tener una notable facilidad con la ASL. Proporcionamos un marco teórico para facilitar una precisa contextualización del SA y los posibles determinantes que puedan afectar a la AL. Estos condicionantes se analizan desde una perspectiva y antecedentes neurolingüísticos, como paso previo a las características, factores y variables específicas que afectan al proceso de ASL (inglés) de los/as estudiantes con SA. Finalmente, presentamos una propuesta de investigación para un proyecto de estudio de campo que pueda verificar en un futuro las hipótesis presentadas. es_ES
dc.format.extent 73 p. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.subject asperger syndrome es_ES
dc.subject high-functioning autism es_ES
dc.subject autism spectrum disorder es_ES
dc.subject language acquisition es_ES
dc.subject second language acquisition es_ES
dc.subject IQ es_ES
dc.title Acquisition of english as a second language by students with Asperger Syndrome: a theoretical approach es_ES
dc.type master thesis es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::LINGÜÍSTICA es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES

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