|
Estem davant d’un moment històric en què la construcció de la societat i la cultura
es fa des d’un paradigma sociocontructivista. Més si cap amb la irrupció de les
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) que permeten arribar, de manera
immediata, la informació i el coneixement a qualsevol racó del món i persona.
Aquesta ferramenta amb un impacte tan gran a nivell global i col·lectiu, és clar
que també ho és a nivell individual. Però, qui s’ha parat a atendre aquesta qüestió des de
la base del funcionament del món que és l’Educació?
Mitjançant el TFG que es presenta a continuació, recorrerem històricament
l’evolució de les TIC, així com les influències d’aquestes dintre de l’àmbit educatiu,
oferint, finalment, unes possibles metodologies didàctiques i els seus obstacles, que
impulsen i dificulten el procés d’ensenyament i d’aprenentatge amb les TIC i per les
TIC en la societat actual i en totes les seues esferesNowadays we live a historic moment in which society and culture are being built
from a socioconstructivist paradigm. Besides, ICTs allow inmediate to access to
information and knowledge from any part in the world. ICTs have a global impact, but
also, an individual one. Yet, who has been willing to think about this issue from the
standpoint of education, the main foundation of behaviour in the world? By means of
this TFG the reader will be presented with a historical account of ICTs, and also with its
educational consequences. Finally, the TFG will describe some probable teaching
methods and their obstacles, which either boost or make harder the teaching and
learning process with ICTs in our current society and in all its spheres.
|