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The objective of this article is to present a tool, with two systems of categories validated previously, to facilitate the analysis of the images printed in the textbooks of Physical Education in the stage of Primary Education. The tool is a php application, called SAIMEF (System of Analysis of Images in Physical Education), which consists of two systems of categories for the analysis: SC-I for the images in which the human figure appears performing physical activity and SC- II for the rest of the images. Specifically, three dimensions of analysis are established in SC-I: technical characteristics of the image (type of image, color and size), characteristics of the character (sex-grouping, age, race, somatotype, clothing and disability) and characteristics of physical activity (activity carried out, block of content, space and level of practice). In the SC-II, four dimensions are established: technical characteristics of the image, other images related to the character (people without AF practice and human body), other images related to physical activity (installation, material, Olympic Games and Paralympic Games) and other images. The pilot test, the panel of experts and the intercoding test endorsed the scientific criteria of said tool.Este artículo tiene como objetivo presentar una herramienta, con dos sistemas de categorías validados previamente, para facilitar el análisis de las imágenes impresas en los libros de texto de Educación Física en la etapa de Educación Primaria. La herramienta es una aplicación php, denominada SAIMEF (Sistema de Análisis de Imágenes en Educación Física), que consta de dos sistemas de categorías para el análisis: SC-I para las imágenes en las que aparece la figura humana realizando actividad física y SC-II para el resto de las imágenes. Concretamente, en el SC-I se establecen tres dimensiones de análisis: características técnicas de la imagen (tipo de imagen, color y tamaño), características del personaje (sexo-agrupación, edad, raza, somatotipo, indumentaria y discapacidad) y características de la actividad física (actividad realizada, bloque de contenido, espacio y nivel de práctica). En el SC-II se establecen cuatro dimensiones: características técnicas de la imagen, otras
imágenes relacionadas con el personaje (personas sin práctica de AF y cuerpo humano), otras imágenes relacionadas con la actividad física (instalación, material, Juegos Olímpicos y Juegos Paralímpicos) y otras imágenes. La prueba piloto, el panel de expertos y la prueba intercodificadores avalaron los criterios de cientificidad de dicha herramienta.
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