NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La implementació d?una nova gramàtica pedagògica : obstacles i oportunitats a partir de l?experiència al Quebec francòfon

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La implementació d?una nova gramàtica pedagògica : obstacles i oportunitats a partir de l?experiència al Quebec francòfon

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Nadeau, Marie es
dc.date.accessioned 2018-02-05T12:05:31Z
dc.date.available 2018-02-05T12:05:31Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Nadeau, Marie. La implementació d?una nova gramàtica pedagògica : obstacles i oportunitats a partir de l?experiència al Quebec francòfon. En: Caplletra: revista internacional de filología, 63 2017: 189-216 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64583
dc.description.abstract The quality of the French language in Quebec is a very sensitive topic that is always of interest because of the sociolinguistic situation of French in North America. This paper focuses on the implementation of a new grammar in Quebec?s schools, a French-speaking province of Canada, in order to raise the students? level of their written language. Orthographic difficulties inherent to the French language will first be outlined to clarify the reason why the mastery of many grammatical concepts just for spelling is necessary. Then, key aspects of this new grammar will be defined and distinguished from the traditional grammar. The implementation of this new grammar is finally addressed from two points of view: the official programs on the one hand, and the practices in the classroom on the other hand, which inevitably leads to the issue of teacher training. Potential solutions emerging from research and some advice are presented in conclusion for those interested in the renewal of grammar teaching. es
dc.title La implementació d?una nova gramàtica pedagògica : obstacles i oportunitats a partir de l?experiència al Quebec francòfon es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/caplletra.63.10399 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (707.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques