NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author García Huidobro, M. Rosario es
dc.date.accessioned 2018-02-05T12:55:41Z
dc.date.available 2018-02-05T12:55:41Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation García Huidobro, M. Rosario. El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales. En: Educación artística: revista de investigación (EARI), 8 2017: 105-119 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64617
dc.description.abstract This paper reflects the importance of the not knowing as a necessary knowledge to be and do in teaching. A way of being in the classroom and of positioning oneself as teachers that allows the practice of error, uncertainty, fragility and vulnerability to pedagogical situations that enrich teaching, because they allow learning to occur from the place of surprise, research and mediation, where the others take a fundamental place. Through various accounts of the participants of this study, four ways of understanding the not knowing in the teaching of the visual arts are reflected, as they show a way of teaching that is linked to the political subjectivity of knowledge.  es
dc.title El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/eari.8.9272 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (398.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques