NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La Evolución del Concepto de Patrimonio : Oportunidades para la Enseñanza de las Ciencias

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La Evolución del Concepto de Patrimonio : Oportunidades para la Enseñanza de las Ciencias

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Morón-Monge, Hortensia es
dc.contributor.author Morón Monge, María del Carmen es
dc.date.accessioned 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.available 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Morón-Monge, Hortensia ; Morón Monge, María del Carmen. La Evolución del Concepto de Patrimonio : Oportunidades para la Enseñanza de las Ciencias. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 83-98 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64987
dc.description.abstract This paper describes and analyses how heritage concept evolves and changes from Spanish law on heritage. For that, it is analyzed explicitly heritage concept and focus on natural and geological heritage from three documents. In this analysis, we observe an evolutionary-conceptual tendency of the heritage and its teaching, in which apparently there is no single concept about heritage and, therefore, a single educational perspective. In this trend, the conceptualization of heritage is expanding and enriching from a more unidisciplinary and conservation-oriented vision, towards a more interdisciplinary and educational. This conceptual evolution is associated in turn with the material and tangible character of the heritage towards other more intangible and relative. Finally, this last conceptual notion of heritage and its teaching can foment activist attitudes on the socio-scientific issues and promote a scientific literacy for science education. es
dc.title La Evolución del Concepto de Patrimonio : Oportunidades para la Enseñanza de las Ciencias es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.33.10814 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (1.907Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques