NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (1.712Mb)

   
    
Miguel Revilla, Diego; Fernández, Julio
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017

Epistemic beliefs about Geography and about History can impact the way teachers address both subjects in their classroom practice. This mixed-methods research focuses on Early Childhood and Primary Education initial teacher training, and on the relation between pre-service teachers? visions for both disciplines. By making use of an open-ended questionnaire, and by using two analytical frameworks based of progression levels, the views of 63 prospective teachers are examined. Results show the existence of a positive, statistically significant correlation between the beliefs about Geography and about History. The necessity of working specifically about the nature of both areas is proposed as a way of improving teaching practices.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques