L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(791.2Kb)
|
|
|
|
|
|
Indacochea Mendoza, Luis Rene; Rivera Flores, Danny Gonzalo; Núñez Hernández, Corina Elisabeth; Yamberlá González, César Oswaldo
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017
|
|
|
|
L’estudi aborda la responsabilitat social que la constitució d’Ecuador del
2008 atorga a les universitats, a partir d’entendre que el model productiu basat
en l’explotació de recursos naturals vigent fins a les hores, ha de canviar per
tenir present la riquesa cultural i ambiental del país en el seu desenvolupament.
Des de la Psicologia, mitjançant d’un enfocament centrat en la persona,
a partir dels discursos oficials a nivell internacional i de l’Ecuador, el treball
proposa un exercici teòric a la comprensió de les característiques de l’alumnat
socialment responsable a fi de tenir present que perquè canviï un sistema
socioeconòmic resulta necessari que es donin canvis no sols organitzacionals
o de programa educatiu, sinó també cal contemplar el perfil d’estudiant que
s’ha de formar.
En funció de la revisió que es presenta, es conclou que mitjançant l’educació
superior tot i bé que cal formar en l’adquisició de coneixements pràctics
i competències per dur a terme la professió, alhora es prioritari interioritzar valors i habilitats empàtiques que desenvolupin la responsabilitat de
procurar que en l’exercici professional la comunitat i el medi siguin l’objectiu
primordial perquè així les universitats esdevinguin veritablement centres
de referència en el desenvolupament sostenible de l’Ecuador.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element