NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Indacochea Mendoza, Luis Rene en
dc.contributor.author Rivera Flores, Danny Gonzalo en
dc.contributor.author Núñez Hernández, Corina Elisabeth en
dc.contributor.author Yamberlá González, César Oswaldo en
dc.date.accessioned 2018-03-05T13:30:11Z
dc.date.available 2018-03-05T13:30:11Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Indacochea Mendoza, Luis Rene ; Rivera Flores, Danny Gonzalo ; Núñez Hernández, Corina Elisabeth ; Yamberlá González, César Oswaldo. L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2017, Vol. 18, no. 1: 177-196 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65242
dc.description.abstract L’estudi aborda la responsabilitat social que la constitució d’Ecuador del 2008 atorga a les universitats, a partir d’entendre que el model productiu basat en l’explotació de recursos naturals vigent fins a les hores, ha de canviar per tenir present la riquesa cultural i ambiental del país en el seu desenvolupament. Des de la Psicologia, mitjançant d’un enfocament centrat en la persona, a partir dels discursos oficials a nivell internacional i de l’Ecuador, el treball proposa un exercici teòric a la comprensió de les característiques de l’alumnat socialment responsable a fi de tenir present que perquè canviï un sistema socioeconòmic resulta necessari que es donin canvis no sols organitzacionals o de programa educatiu, sinó també cal contemplar el perfil d’estudiant que s’ha de formar. En funció de la revisió que es presenta, es conclou que mitjançant l’educació superior tot i bé que cal formar en l’adquisició de coneixements pràctics i competències per dur a terme la professió, alhora es prioritari interioritzar valors i habilitats empàtiques que desenvolupin la responsabilitat de procurar que en l’exercici professional la comunitat i el medi siguin l’objectiu primordial perquè així les universitats esdevinguin veritablement centres de referència en el desenvolupament sostenible de l’Ecuador. es
dc.subject Ecuador, Educació Superior, Responsabilitat Social, empatia, prosocial, Artículo es
dc.title L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (791.2Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques