Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Indacochea Mendoza, Luis Rene | en |
dc.contributor.author | Rivera Flores, Danny Gonzalo | en |
dc.contributor.author | Núñez Hernández, Corina Elisabeth | en |
dc.contributor.author | Yamberlá González, César Oswaldo | en |
dc.date.accessioned | 2018-03-05T13:30:11Z | |
dc.date.available | 2018-03-05T13:30:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | es |
dc.identifier.citation | Indacochea Mendoza, Luis Rene ; Rivera Flores, Danny Gonzalo ; Núñez Hernández, Corina Elisabeth ; Yamberlá González, César Oswaldo. L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2017, Vol. 18, no. 1: 177-196 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/65242 | |
dc.description.abstract | L’estudi aborda la responsabilitat social que la constitució d’Ecuador del 2008 atorga a les universitats, a partir d’entendre que el model productiu basat en l’explotació de recursos naturals vigent fins a les hores, ha de canviar per tenir present la riquesa cultural i ambiental del país en el seu desenvolupament. Des de la Psicologia, mitjançant d’un enfocament centrat en la persona, a partir dels discursos oficials a nivell internacional i de l’Ecuador, el treball proposa un exercici teòric a la comprensió de les característiques de l’alumnat socialment responsable a fi de tenir present que perquè canviï un sistema socioeconòmic resulta necessari que es donin canvis no sols organitzacionals o de programa educatiu, sinó també cal contemplar el perfil d’estudiant que s’ha de formar. En funció de la revisió que es presenta, es conclou que mitjançant l’educació superior tot i bé que cal formar en l’adquisició de coneixements pràctics i competències per dur a terme la professió, alhora es prioritari interioritzar valors i habilitats empàtiques que desenvolupin la responsabilitat de procurar que en l’exercici professional la comunitat i el medi siguin l’objectiu primordial perquè així les universitats esdevinguin veritablement centres de referència en el desenvolupament sostenible de l’Ecuador. | es |
dc.subject | Ecuador, Educació Superior, Responsabilitat Social, empatia, prosocial, Artículo | es |
dc.title | L’educació superior socialment responsable a l’Ecuador. Perspectives des de la psicologia | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |