De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(794.2Kb)
|
|
|
|
|
|
Pérez Pérez, Cruz; García García, Fran J.; Zayas Latorre, Belen
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017
|
|
|
|
Ara que es compleixen els 90 anys del naixement de Lawrence Kohlberg,
fóra de justícia rememorar la importància de les seues aportacions sobre el
desenvolupament cognitiu moral de les persones. Però, el progrés d’aquesta
teoria no hauria estat possible sense els estudis previs de Jean Piaget sobre el
procés de construcció de la moral autònoma en l’infant.
L’obra d’aquests dos autors ha tingut grans repercussions pedagògiques
en el camí per a la construcció d’un pensament just i autònom. Una dels tècniques
utilitzades per Kohlberg per fer progressar les persones en els estadis
de desenvolupament moral per ell definits, és la dels dilemes morals. Entenem
que aquesta tècnica contínua sent vàlida en l’actualitat, i així ho hem comprovat
amb alumnat universitari, però hem pogut constatar que els dilemes
hipotètics utilitzats per Kohlberg han quedat obsolets per tal com ha canviat el
sistema de valors del nostre alumnat i del context social en què vivim. Per això hem hagut de construir nous dilemes adaptats a la nostra realitat
actual, els quals s’han experimentat amb alumnat universitari fins a garantir-
ne la validesa i l’eficàcia per complir els objectius previstos. Aquests nous
dilemes constitueixen un material idoni per treballar amb l’alumnat perquè
aprenguen la tècnica i puguen avançar cap a nivells superiors de desenvolupament
cognitiu moral.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element