NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Pérez Pérez, Cruz en
dc.contributor.author García García, Fran J. en
dc.contributor.author Zayas Latorre, Belen en
dc.date.accessioned 2018-03-06T11:23:55Z
dc.date.available 2018-03-06T11:23:55Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Pérez Pérez, Cruz ; García García, Fran J. ; Zayas Latorre, Belen. De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2017, Vol. 18, no. 2: 163-181 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65253
dc.description.abstract Ara que es compleixen els 90 anys del naixement de Lawrence Kohlberg, fóra de justícia rememorar la importància de les seues aportacions sobre el desenvolupament cognitiu moral de les persones. Però, el progrés d’aquesta teoria no hauria estat possible sense els estudis previs de Jean Piaget sobre el procés de construcció de la moral autònoma en l’infant. L’obra d’aquests dos autors ha tingut grans repercussions pedagògiques en el camí per a la construcció d’un pensament just i autònom. Una dels tècniques utilitzades per Kohlberg per fer progressar les persones en els estadis de desenvolupament moral per ell definits, és la dels dilemes morals. Entenem que aquesta tècnica contínua sent vàlida en l’actualitat, i així ho hem comprovat amb alumnat universitari, però hem pogut constatar que els dilemes hipotètics utilitzats per Kohlberg han quedat obsolets per tal com ha canviat el sistema de valors del nostre alumnat i del context social en què vivim. Per això hem hagut de construir nous dilemes adaptats a la nostra realitat actual, els quals s’han experimentat amb alumnat universitari fins a garantir- ne la validesa i l’eficàcia per complir els objectius previstos. Aquests nous dilemes constitueixen un material idoni per treballar amb l’alumnat perquè aprenguen la tècnica i puguen avançar cap a nivells superiors de desenvolupament cognitiu moral. es
dc.subject autonomia moral, judici moral, estadis de desenvolupament, alumnat universitari, dilemes morals, Artículo es
dc.title De Piaget a Kohlberg: utilitat i vigència de l'ús de dilemes morals amb l'alumnat universitari es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (794.2Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques