|
Per a la comunitat educativa el desenvolupament moral segueix sent un
assumpte de preocupació. Diversos agents dediquen temps i esforç a un tema
que, actualment, evidencia una clara separació entre allò teòric i allò pràctic,
un biaix entre el que hom pensa i el que hom fa, entre el raonament i les accions
morals. Les finalitats i les intencions dels agents educatius són respectables;
però contràriament a aquestes, nens i adolescents actuen de manera
massa reactiva i els costa generalitzar certs comportaments.
En aquesta línia, el plantejament de Kohlberg, centrat en el desenvolupament
del judici moral, sembla donar-los principalment elements discursius
formals, que sempre han d’anar acompanyats d’una reflexió personal més
profunda que motivi el canvi real de la persona. En definitiva, l’evolució de
l’enfocament per analitzar situacions carregades de valors no té correlació
directa amb la capacitat real per a prendre decisions al mateix nivell. A partir
d’aquesta anàlisi proposem un enfocament integrador de la persona per a
potenciar el seu desenvolupament moral.
|