NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Més enllà de Kohlberg: l'aprenentatge ètic per a la coherència entre judici, sentiments i accions morals

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Més enllà de Kohlberg: l'aprenentatge ètic per a la coherència entre judici, sentiments i accions morals

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Tey, Amelia en
dc.contributor.author Buxarrais, María Rosa en
dc.date.accessioned 2018-03-06T11:23:56Z
dc.date.available 2018-03-06T11:23:56Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Tey, Amelia ; Buxarrais, María Rosa. Més enllà de Kohlberg: l'aprenentatge ètic per a la coherència entre judici, sentiments i accions morals. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2017, Vol. 18, no. 2: 23-38 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65257
dc.description.abstract Per a la comunitat educativa el desenvolupament moral segueix sent un assumpte de preocupació. Diversos agents dediquen temps i esforç a un tema que, actualment, evidencia una clara separació entre allò teòric i allò pràctic, un biaix entre el que hom pensa i el que hom fa, entre el raonament i les accions morals. Les finalitats i les intencions dels agents educatius són respectables; però contràriament a aquestes, nens i adolescents actuen de manera massa reactiva i els costa generalitzar certs comportaments. En aquesta línia, el plantejament de Kohlberg, centrat en el desenvolupament del judici moral, sembla donar-los principalment elements discursius formals, que sempre han d’anar acompanyats d’una reflexió personal més profunda que motivi el canvi real de la persona. En definitiva, l’evolució de l’enfocament per analitzar situacions carregades de valors no té correlació directa amb la capacitat real per a prendre decisions al mateix nivell. A partir d’aquesta anàlisi proposem un enfocament integrador de la persona per a potenciar el seu desenvolupament moral. es
dc.subject raonaments, sentiments, proximitat, consciencia, responsabilitat, Artículo es
dc.title Més enllà de Kohlberg: l'aprenentatge ètic per a la coherència entre judici, sentiments i accions morals es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (798.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques