NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Voz pasiva perifrástica. Una propuesta didáctica

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Voz pasiva perifrástica. Una propuesta didáctica

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Rodríguez Pastor, César Luis es
dc.contributor.author Castro Verdala, Verónica es
dc.date.accessioned 2018-03-08T12:20:45Z
dc.date.available 2018-03-08T12:20:45Z
dc.date.issued 2013 es
dc.identifier.citation Rodríguez Pastor, César Luis ; Castro Verdala, Verónica. Voz pasiva perifrástica. Una propuesta didáctica. En: Foro de profesores de E/LE, 9 2013: 145-151 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65324
dc.description.abstract This educational proposal focuses on a specific grammatical aspect: the periphrastic passive voice. The execution has been carried out by taking into account the requirements of the Common European Framework and the Plan Curricular of the Cervantes Institute. A collection of activities have been designed for this within the task-based approach. The students start learning how the passive voice is formed in a deductive way within the context of articles of newspapers, since it is one of fields of written language where this grammatical aspect appears. These activities are shown gradually, offering a real context to the student. We have selected this context because, within the different ones where students can find the periphrastic passive voice, is the closest one to their lives. es
dc.title Voz pasiva perifrástica. Una propuesta didáctica es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (273.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques