NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Puche Sánchez, Alicia es
dc.contributor.author Sánchez Motos, Ana Belén es
dc.contributor.author Cuenca Abela, Damián es
dc.contributor.author Sánchez Sánchez, Mario es
dc.date.accessioned 2018-03-12T07:48:43Z
dc.date.available 2018-03-12T07:48:43Z
dc.date.issued 2014 es
dc.identifier.citation Puche Sánchez, Alicia ; Sánchez Motos, Ana Belén ; Cuenca Abela, Damián ; Sánchez Sánchez, Mario. La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas. En: Foro de profesores de E/LE, 10 2014: 225-233 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65353
dc.description.abstract This educational proposal focuses on a specific linguistic phenomenon: the prototypical irony. The aim is to have students of Spanish as a foreign language or as a second language practice prototypical irony using a correct intonation, enabling them, at the same time, to activate the usage of phraseology units in colloquial Spanish. The activities are mostly structured around images and audiovisual material to make students aware of the usage of irony in Spanish. With this idea a series of phraseology units are laid out so that students are able to put irony into practice, as well as some linguistic elements of colloquial Spanish. In addition, development of all the skills gathered up in the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessmentis favoured. es
dc.title La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (119.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques