NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La evaluación de la competencia pragmática en el nivel B2 del Instituto Cervantes

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La evaluación de la competencia pragmática en el nivel B2 del Instituto Cervantes

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (79.99Kb)

   
    
Tordera Yllescas, Juan Carlos
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2014

The aim of the present contribution is to discuss how pragmatic competence is assessed by the Instituto Cervantes in the level B2 of the CEFR. To do so, a definition of pragmatic competence will be provided. Once defined, one question will be posited: what is purpose of assessing pragmatic competence, an aspect whose evaluation has been neglected or even ignored so far? This theoretical reflection will conclude with a discussion on a) the adequacy of the aims established by the Plan Curricular del Instituto Cervantes to assess this competence, and b) the way these aims are reflected in the official language tests (DELE).
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques