NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La evaluación de la competencia pragmática en el nivel B2 del Instituto Cervantes

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La evaluación de la competencia pragmática en el nivel B2 del Instituto Cervantes

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Tordera Yllescas, Juan Carlos es
dc.date.accessioned 2018-03-12T07:48:44Z
dc.date.available 2018-03-12T07:48:44Z
dc.date.issued 2014 es
dc.identifier.citation Tordera Yllescas, Juan Carlos. La evaluación de la competencia pragmática en el nivel B2 del Instituto Cervantes. En: Foro de profesores de E/LE, 10 2014: 271-281 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65358
dc.description.abstract The aim of the present contribution is to discuss how pragmatic competence is assessed by the Instituto Cervantes in the level B2 of the CEFR. To do so, a definition of pragmatic competence will be provided. Once defined, one question will be posited: what is purpose of assessing pragmatic competence, an aspect whose evaluation has been neglected or even ignored so far? This theoretical reflection will conclude with a discussion on a) the adequacy of the aims established by the Plan Curricular del Instituto Cervantes to assess this competence, and b) the way these aims are reflected in the official language tests (DELE). es
dc.title La evaluación de la competencia pragmática en el nivel B2 del Instituto Cervantes es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (79.99Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques