NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Folios, lápices? ¡acción!

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Folios, lápices? ¡acción!

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Adame Gómez, Francisco es
dc.contributor.author Córcoles Molina, Tomás es
dc.contributor.author Jareño Albert, Desiré es
dc.date.accessioned 2018-03-13T13:15:37Z
dc.date.available 2018-03-13T13:15:37Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation Adame Gómez, Francisco ; Córcoles Molina, Tomás ; Jareño Albert, Desiré. Folios, lápices? ¡acción!. En: Foro de profesores de E/LE, 11 11 2015: 17-28 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65390
dc.description.abstract Writing skill has a big role in our foreign languages lessons, but to what extent is its use significant? What are the teachers? aims when they propose the students a writing activity? A great example of this is the usual overuse of the «cinematographic review» gender. How many times will our students need to write a movie review to publish it in a newspaper? By asking ourselves how writing skill are taught in class and about the presence of these writing tasks in some guides of Spanish as foreign language, we finally propose a significant, cooperative and motivating activity for learning the «cinematographic review» gender. Key words: writing skill, cinema, movie review, cohesion, adequacy, register, style. es
dc.title Folios, lápices? ¡acción! es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (847.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques