NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Español como Lengua Extranjera : La motivación de compartir lo propio

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Español como Lengua Extranjera : La motivación de compartir lo propio

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Llorente Puerta, María Jesús es
dc.date.accessioned 2018-03-13T13:15:41Z
dc.date.available 2018-03-13T13:15:41Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation Llorente Puerta, María Jesús. Español como Lengua Extranjera : La motivación de compartir lo propio. En: Foro de profesores de E/LE, 11 11 2015: 197-204 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65408
dc.description.abstract The personal situation of immigrant students clearly determines their attitude towards learning Spanish. In Accem-Asturias our experience in teaching Spanish as a Second Language (E/LE) lasts for more than twenty years. This paper describes activities from SE/LE classes in which students disclose aspects of their language, their culture or their place of origin to native people. We prepare a presentation in the classroom with the format and content that the student wishes and it is exhibited in different ad hoc organized activities in Cultural Centers, Schools, Local Association, etc. A variety of diverse kind and level activities aims at promoting motivation for learning Spanish through recognition of pupil?s cultural background. Key words: SE/LE, immigrant students, motivation, intercultural exchange. es
dc.title Español como Lengua Extranjera : La motivación de compartir lo propio es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (389.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques