NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Eines TIC per a l’avaluació formativa en projectes de llengua i literatura

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Eines TIC per a l’avaluació formativa en projectes de llengua i literatura

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Martí Climent, Alícia
dc.contributor.author Garcia Vidal, Pilar
dc.date.accessioned 2018-06-11T07:03:45Z
dc.date.available 2018-06-11T07:03:45Z
dc.date.issued 2017 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/66529
dc.description.abstract En l’ensenyament secundari sol predominar l’aplicació d’un tipus de procediments d’avaluació que no permeten la intervenció de l’alumnat i no incideixen en el procés d’aprenentatge sinó només en el resultat final (Garcia Vidal, 2015). Però, per afavorir l’adquisició cal respectar el desenvolupament del procés i els plans d’estudi de l’alumne. Amb aquesta finalitat, els continguts han d’estar determinats per les necessitats dels estudiants (Doughty i Long, 2003). Cal buscar instruments d’avaluació perquè el professor puga accedir al procés d’aprenentatge, i promoure l’avaluació formativa per tal de confirmar o modificar les representacions dels alumnes i així poder ajustar les activitats al grau dels coneixements adquirits (Ribas, 2000). L’avaluació formativa en l’àrea de llengua i literatura busca les dades qualitatives que permeten apreciar les peculiaritats individualitzades (Mendoza, 2000). L’objectiu fonamental d’aquest treball se centra en introduir l’avaluació formativa amb la implementació de seqüències didàctiques per treballar la llengua i la literatura en Secundària amb les TIC. A partir d’aquest objectiu, ens proposem altres objectius específics: atendre la diversitat d’interessos i destreses de l’alumnat, integrar les quatre habilitats lingüístiques i donar-li una aplicació didàctica a la riquesa de recursos de la xarxa. Respecte a la metodologia utilitzada, s’han planificat projectes de treball que consisteixen en un conjunt d’activitats organitzades i seqüenciades en funció d’un resultat o producte determinat, amb la incorporació de recursos TIC. Els instruments d’avaluació emprats són diversos en funció de cada projecte. S’activen diferents modalitats d’avaluació abans, durant i després de la tasca encomanada, des d’un qüestionari per detectar idees prèvies, un esborrany o una correcció d’un text fins a una rúbrica final autoavaluativa i coavaluativa. Com a conclusió, constatem que Les TIC aporten eines diverses que faciliten l’avaluació formativa ja que agilitzen la gestió dels resultats (qüestionaris en línia: Kahoot, Socrative); permeten registrar els processos de cerca, selecció i elaboració de les tasques (webquest, amb rúbriques d’avaluació de tot el procés); contribueixen a organitzar la informació (mapes conceptuals); faciliten la comunicació entre els aprenents i el docent, (correu electrònic, les xarxes socials); i permeten la construcció compartida del coneixement (Drive, blogs, etc.), la qual cosa facilita l’adquisició de les competències clau per aprendre ja que permet la reflexió compartida sobre el que s’ha aprés i sobre les dificultats que van sorgint. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.subject TIC es_ES
dc.subject avaluació formativa es_ES
dc.subject projectes de treball es_ES
dc.title Eines TIC per a l’avaluació formativa en projectes de llengua i literatura es_ES
dc.type conference output es_ES
dc.identifier.idgrec 152642 es_ES

Visualització       (7.081Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques