La lectura en valencià amb les TIC
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(12.26Mb)
|
|
|
|
|
|
Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar
|
|
Aquest document és un/a Comunicació/Ponència, creat/da en: 2017
|
|
En aquest treball pretenem mostrar diferents dissenys d’activitats amb l’aplicació de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per tal de promocionar la lectura en valencià en l’alumnat mitjançant diferents formats. A partir de projectes per treballar lectures amb l’ús de les TIC que fan els alumnes del Màster de professor/a de Secundària, destaquem diferents gèneres i eines TIC que s’hi han emprat per tal d’implicar l’alumnat de diferents cursos en tasques per treballar la comprensió lectora i la creació de textos multimèdia. A més, aquest treball permet desenvolupar competències bàsiques diverses i les TIC aporten uns avantatges que repercuteixen en l’aprenentatge lector de l’alumnat ja que suposen aprofundir en els autors i obres llegides mitjançant el treball col•laboratiu, la interacció i la reflexió. El fet de potenciar el treball en grup, l’intercanvi d’informació i la selecció d’allò més significatiu pel que fa a la interpretació de les obres per tal d’elaborar un producte final dóna sentit a l’aprenentatge literari.
Del corpus de treballs realitzats destacarem aquells més creatius pel que fa a les eines TIC utilitzades en relació amb la proposta didàctica que inclouen, com ara la creació d’una entrada en la Viquipèdia d’una obra literària i d’una web del projecte després d’un treball de lectura i anàlisi del text; la programació d’una web amb una seqüència d’activitats per treballar la poesia de postguerra; l’elaboració d’una línia del temps digital sobre el període literari de la Renaixença; la preparació d’un itinerari en un mapa en línia per a realitzar una ruta literària, i la presentació d’una revista digital on els alumnes comparteixen els seus textos i els difonen en els xarxes socials.
Els resultats indiquen que els projectes amb TIC i la seua aplicació didàctica entre l’alumnat per tal de potenciar la lectura permeten integrar el treball de diferents tipus de lectura, suposen utilitzar diferents habilitats lingüístiques i afavoreixen la comprensió quan hi ha una finalitat de la lectura.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element