Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Estrela Cerveró, María del Mar | |
dc.contributor.author | Martínez Bonafé, Jaume | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T10:45:49Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T10:45:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Estrela Cerveró, María del Mar Martínez Bonafé, Jaume 2014 Aprendre a la ciutat a través de la deriva Kultur (Castelló de la Plana) 1 1 215 222 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/66839 | |
dc.description.abstract | La deriva ha estat la inspiració i el camí per a profunditzar en l¿apre- nentatge que suposa caminar la ciutat. Els passos que anàvem donant ens han portat a replantejar-nos diferents aspectes educatius que transcendeixen les nostres pretensions inicials. Partim dels estudis crítics i postcrítics del currí- culum, i així, a poc a poc, hem anat aproximant-nos a la recerca, la pedagogia o la didàctica. Tota aquesta experiència gira al voltant del taller «Educar la mirada/Documentar la ciutat» amb el qual hem caminat per diferents indrets de la nostra ciutat, al costat del professorat i l¿alumnat de diferents estudis de grau de les universitats valencianes. Volem pensar la ciutat a través del subjec- te que l¿habita i que d¿alguna manera la interpreta, examinant-la com una for- ma material de la cultura, és a dir, un dispositiu cultural del qual emergeixen missatges i significats, on es construeixen i es desconstrueixen experiències, alimentant relats, formant i transformant biografies. La deriva ha sido la inspiración y el camino para profundizar en el aprendizaje que supone caminar la ciudad. Los pasos que íbamos dando nos han llevado a replantearnos diferentes aspectos educativos que trascienden nuestras pretensiones iniciales. Partimos de los estudios críticos y poscríticos del currículo, y así, poco a poco, hemos ido aproximándonos a la investigación, la pedagogía o la didáctica. Toda esta experiencia gira alrededor del taller «Educar la mirada/Documentar la ciudad» con el que hemos caminado por diferentes lugares de nuestra ciudad, al lado del profesorado y del alumnado de diferentes estudios de grado de las universidades valencianas. Queremos pensar la ciudad a través del sujeto que la habita y que de alguna manera la interpreta, examinándola como una forma material de la cultura, es decir, un dispositivo cultural del que emergen mensajes y significados, donde se construyen y se deconstruyen experiencias, alimentando relatos, formando y transformando biografías. Wandering was the inspiration and the way to explore the learning that walking the city involves. The steps we took led us to rethink various aspects of education that went beyond our initial aims. Starting from critical and post-critical studies of the curriculum, we gradually moved towards research, pedagogy or didactics. This whole experience revolves around the "educate the gaze / document the city workshop" in which we have walked around different parts of our city, together with the teachers and students from various degrees in Valencian universities. Our aim is to think about the city through the eyes of someone who lives there and who interprets it in some way, examining it as a material form of culture, that is, a cultural device from which messages and meanings emerge, where experiences are constructed and deconstructed, fuelling stories, forming and transforming biographies. | |
dc.language.iso | cat | |
dc.relation.ispartof | Kultur (Castelló de la Plana), 2014, vol. 1, num. 1, p. 215-222 | |
dc.subject | Orientació escolar | |
dc.title | Aprendre a la ciutat a través de la deriva | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2018-07-02T10:45:49Z | |
dc.identifier.idgrec | 103092 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |