NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Evaluación del Conocimiento Didáctico en ciencia elemental de maestros de primaria en formación: efectos de la formación en educación científica

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Evaluación del Conocimiento Didáctico en ciencia elemental de maestros de primaria en formación: efectos de la formación en educación científica

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Verdugo Perona, José Javier
dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.date.accessioned 2018-09-04T13:42:11Z
dc.date.available 2018-09-04T13:42:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Verdugo Perona, José Javier Solaz Portolés, Joan Josep Sanjosé López, Vicente 2018 Evaluación del Conocimiento Didáctico en ciencia elemental de maestros de primaria en formación: efectos de la formación en educación científica Periódico Tchê Química 15 171 183
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/67388
dc.description.abstract Pedagogical knowledge (PK) can be understood as the set of educational analysis and instructional technics; and also, management strategies that primary teachers use to teach. For its assessment, a previously validated instrument to assess Pedagogical Content Knowledge, called CoRe, was used and a set of specific indicators (rubrics) were defined combining experts' criteria and data analysis from an exploratory studio with preservice elementary teachers. Results showed the sufficiency of these rubrics to account for the variability of participants' answers. Those indicators were used to analyze effects on PK from the instruction in general versus specific didactic in science. Results show an important contribution from specific didactic in science on preservice elementary teachers' PK.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Periódico Tchê Química, 2018, vol. 15, p. 171-183
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Educació primària
dc.subject Professors Formació
dc.title Evaluación del Conocimiento Didáctico en ciencia elemental de maestros de primaria en formación: efectos de la formación en educación científica
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2018-09-04T13:42:11Z
dc.identifier.idgrec 126706
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (152.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques