|
L'autor, des de l'òptica de la seua professió, docent de secundària, enfoca
aquest TFD amb la voluntat de fer una aproximació inicial a tres aspectes
relacionats amb foment de la lectura en els centres educatius i la dinamització
de les biblioteques escolars i d’aula. Primerament s’hi fa referència a la gran
tasca documental generada per IFLA, amb manifestos i directrius que poden
donar orientacions molt útils i encertades als professionals de biblioteconomia i
docents interessats en disposar d’una biblioteca moderna i funcional. Després
es repassa el marc legal vigent d’ordre superior que regula o afecta, d’alguna
manera, el sistema educatiu, en allò que té a veure amb la lectura, i el
funcionament bibliotecari. Finalment, s’ofereix una passejada visual per
diversos recursos per al foment de la lectura oferits per institucions oficials
(ministeri, conselleries de governs autonòmics...) i que estan disponibles a
Internet. La intenció final és que aquest TFD puga servir a la persona
interessada en aquesta matèria a ubicar-se en aquests tres paràmetres: pautes
d’especialistes en biblioteconomia – normativa – recursos per fomentar la
lectura. El pas del temps exigirà al lector que estiga atent a les actualitzacions
que calga efectuar en cada cas.
|