NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Creencias de los Estudiantes de educación secundaria sobre la naturaleza de la ciencia y los modelos científicos: un estudio transversal

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Creencias de los Estudiantes de educación secundaria sobre la naturaleza de la ciencia y los modelos científicos: un estudio transversal

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Pardo Marín, Olga
dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.date.accessioned 2018-12-04T15:59:44Z
dc.date.available 2018-12-04T15:59:44Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Pardo Marín, Olga Solaz Portolés, Joan Josep Sanjosé López, Vicente 2018 Creencias de los Estudiantes de educación secundaria sobre la naturaleza de la ciencia y los modelos científicos: un estudio transversal Educatio siglo XXI 36 3 465 484
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68211
dc.description.abstract This exploratory study examines the beliefs of secondary school students at different academic levels regarding the construction and nature of scientific knowledge and scientific models. To this end, a questionnaire was administered to 151 secondary school students in grades 8-12 (ages 12-18). Items included in the questionnaire relate both to nature, elaboration and validation of scientific knowledge and to nature, role, formulation and validation of scientific models. Based on the scores obtained by students and the analyses of variance undertaken, it can be concluded that: a) students' knowledge about the nature of science and scientific models is not epistemologically appropriate and does not improve the higher academic level is; b) students' ideas about scientific models are significantly better than ideas about the construction of scientific knowledge, regardless of academic level; and c) students tend to overvalue the role of observation and experimentation in the processes of scientific knowledge construction.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Educatio siglo XXI, 2018, vol. 36, num. 3, p. 465-484
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Educació secundària
dc.title Creencias de los Estudiantes de educación secundaria sobre la naturaleza de la ciencia y los modelos científicos: un estudio transversal
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2018-12-04T15:59:44Z
dc.identifier.idgrec 128649
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (2.863Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques