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Hernandez-Carrion, J.R.; Castro Mafe, S. | |
Aquest document és un/a capítol, creat/da en: 2005 | |
At the beginning of the 21st century, within the framework of an environment affected by a profound technological revolution, it seems to point to a radical change also within the educational paradigm. Since the advent of computers, researchers are striving to use the latest information technologies to improve learning. The new technologies allow to define a virtual environment not constrained to the spatial dimension of the classroom, since they do not require the presence and synchronicity of transmitters and receivers. The experience is demonstrating that we must refine much more in the strategic options on new technologies in order to obtain quality and interaction in the Virtual Campus as we can conceive it.En estos comienzos del siglo XXI, en el marco de un entorno afectado por una profunda revolución tecnológica, parece apuntarse un cambio radical también dentro del paradigma educativo. Desde que aparecieron los ordenadores, los investigadores se están esmerando en usar las novedosas tecnologías de la información para perfeccionar el aprendizaje. Las nuevas tecnologías permiten definir un entorno virtual no constreñido a la dimensión espacial del aula, puesto que no obligan a la presencialidad y sincronía de emisores y receptores. La experiencia está demostrando que hay que afinar mucho más en las opciones estratégicas sobre la nuevas tecnologías de cara a obtener calidad e interacción en el Campus Virtual tal como lo podamos concebir. | |
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