#ViureLaMort Instal·lacions artístiques al museu de ciències naturals
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(5.840Mb)
|
|
|
|
|
|
Huerta, Ricard
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2018
|
|
|
|
La present investigació forma part d'un plantejament innovador per acostar temàtiques poc habituals entre l'alumnat, unint esforços amb els museus. A la Universitat de València, en la formació de mestres de Primària, disposem d'una Menció Específica en «Art i Humanitats». L'alumnat té una assignatura quadrimestral titulada «Propostes didàctiques en educació artística», en la qual utilitzem com a plantejament metodològic els Projectes de Treball. Un dels projectes de 2018 parteix de la temàtica «La mort». Es tracta d'un aspecte que no apareix específicament al currículum de la formació de docents, ja que és un tema tabú. Per dur endavant l'activitat del projecte utilitzem l'obra d'artistes dones actuals. En aquest cas atenem especialment a l'obra de l'artista francesa Sophie Calle. L'alumnat realitza una sèrie d'instal·lacions artístiques, tenint en compte la possibilitat d'incorporar objectes, pintures, fotografies i altres elements amb els quals construir les seves obres. Aquestes peces s'han exposat al Museu de Ciències Naturals de València. L'exposició porta per títol #ViureLaMort, un hashtag amb el qual incorporem la interacció amb els públics que visiten la mostra. L'article presenta un estudi de cas en el qual s'hi observen i analitzen cadascuna de les fases del projecte, avaluant els resultats finals a partir dels comentaris de l'alumnat i dels públics visitants.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element