|
Des de fa uns anys, a Barcelona hi ha tot un moviment d'acció educativa que neix des de les arts i que fomenta la participació ciutadana en base a la cohesió social. Les noves propostes de l'educació artística tenen una forta component social, ja que impulsen la participació, tot redefinint els conceptes tradicionals de l'educació en arts. Hem entrevistat alguns dels promotors d'aquestes iniciatives per indagar en els models d'activitats i en les formes d'organització que representen. Hem descobert les problemàtiques que afecten a aquest model organitzatiu (precarietat, dependència institucional, canvis constants, atenció a tot tipus de públics), però també hem descobert els avantatges de generar art i educació per tal de millorar la cohesió social (impuls creatiu, assumpció de les possibilitats personals i grupals, generació d'entitats i xarxes independents, col·laboració entre diferents estaments de la ciutadania, cohesió als barris). Hem plantejat la recerca des de la perspectiva de l'estudi de cas, havent aconseguit una àmplia recollida d'informació, comprovant que existeix una veritable xarxa col·laborativa, compromesa amb la millora de la cohesió social, especialment als barris més desfavorits.
|