NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Medios de Comunicación e Historia Reciente. Un estudio con alumnado chileno de Secundaria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Medios de Comunicación e Historia Reciente. Un estudio con alumnado chileno de Secundaria

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (337.3Kb)

   
    
Sánchez Agustí, María; Vásquez Leyton, Gabriela; Vásquez Lara, Nelson
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2018

The aim of this paper is to analyse Chilean secondary-education students? ideas regarding this nation?s transition to democracy, taking special interest in their sources of historical knowledge concerning this process. This study, which applies a mixed-methods approach, makes use of the narratives obtained from 616 students belonging to private, subsidised and municipal schools located in Chile?s main urban areas. Students? perceptions are gathered by using a closed and open-ended questionnaire, and analysed by using a statistical computer software. The results show that, despite the high formative potential of history classes, the Chilean transition to democracy is not given a prominent importance in schools, leaving students no other choice than to resort to extracurricular sources to gain access to this knowledge.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques