NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Lucas Palacios, Laura es
dc.contributor.author Delgado Algarra, Emilio José es
dc.date.accessioned 2019-02-11T12:38:09Z
dc.date.available 2019-02-11T12:38:09Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation Lucas Palacios, Laura ; Delgado Algarra, Emilio José. Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 35 2018: 3-16 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68934
dc.description.abstract This paper presents the results of a research that is part of the doctoral thesis "teaching education for citizenship from heritage education in social science classes: a case study"; focusing on the sections of the system of categories linked to "what is taught" about citizenship education in Social Sciences classes in the context of Secondary Education. For this, along with the support of the qualitative analysis program ATLAS.ti, a categorization of the transcribed information of the teacher's conception interview, of the audio record on the development of the classes, of the student?s discussion groups and of the final teacher reflection interview  is carried out. The case study shows a teacher committed to current social problems, which seeks that their students can develop a critical thinking that leads them to engage and participate in their reality.  es
dc.title Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales : ¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje? es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.35.12572 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (844.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques