Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Martí Vilar, Manuel | en |
dc.contributor.author | Verdú Ruiz, Nerea | en |
dc.contributor.author | Serrano Pastor, Lucas | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-12T11:02:09Z | |
dc.date.available | 2019-03-12T11:02:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | es |
dc.identifier.citation | Martí Vilar, Manuel ; Verdú Ruiz, Nerea ; Serrano Pastor, Lucas. Intervindre en prosocialitat a l’àmbit educatiu: una revisió sistemàtica. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2018, Vol. 19, no. 1: 149-171 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/69492 | |
dc.description.abstract | The present project aims to make a systematic review of the prosocial interventions addressed to students before their access to University. The main purpose is to analyze the proposed prosocial interventions in Primary Education, and in Secondary education in order to observe the effects they have in the students’ behaviour. The review has been made considering 19 articles obtained from the data base of Web of Science, Scopus (wos), Dialnet, ResearchGate and PubMed. The results show the importance of the intervention in educational settings before university studies throughout some programmes which promote socio-emotional development and cause an increase in the prosocial behaviours and social competence; while causing a decrease in aggressive behaviours, highlighting their influence in the inter-relationship aggressiveness. These competences support and promote a positive climate inside the classroom which can be oberved through the improvements in academic qualifications. | en_US |
dc.description.abstract | El present treball se centra a realitzar una revisió sistemàtica de la literatura, referent a la intervenció prosocial en estudiants a etapes preuniversitàries. El principal objectiu és analitzar les propostes d’intervenció prosocial en Educació Infantil, Primària i Secundària, i observar els efectes que tenen sobre la conducta. La revisió s’ha fet mitjançant 19 articles obtinguts de la base de dades Web of Science, Scopus (wos), Dialnet, ResearchGate i PubMed. Els resultats mostren la rellevància d’intervindre a l’àmbit educatiu preuniversitari a través de programes que fomenten el desenvolupament socioemocional que conseqüentment provoquen un augment de les conductes prosocial i la competència social, i una disminució dels comportaments agressius, destacant, la seua influència en l’agressió relacional. Aquestes competències afavoreixen un clima positiu a l’aula que es veu reflectit en unes millores en les qualificacions acadèmiques. | es |
dc.subject | conducta prosocial, estudiants, intervenció, soci-emocional, agressió, conducta prosocial, estudiantes, intervención, socioemocional, agresión, prosocial behaviour, students, socio-emotional intervention, aggression, Artículo | es |
dc.title | Intervindre en prosocialitat a l’àmbit educatiu: una revisió sistemàtica | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |