|
Students with Spina Bifida present difficulties in developing their mathematical
skills. The concept of Spina Bifida has been analyzed in depth in
the theoretical framework, to have a first vision of what it entails. For the
review, a bibliographic search was done in the scopus, Dialnet and Google
Academic databases, selecting 18 articles under analysis. The results obtained
have allowed to answer the objectives, obtaining information on the
practical approaches in the area of mathematics with this group and analyze,
thus, the effectiveness of them. In addition, in the conclusions drawn, there is
a need to carry out intervention programs in mathematics, with students with
Spina Bifida, from an early age and throughout life, to improve the quality of
life of this group and, allowing, from the theory to improve the practice. Finally,
further research is needed to improve future interventions in this area.L’alumnat amb Espina Bífida presenta dificultats a l’hora de desenvolupar
les seues habilitats matemàtiques i aquest treball suposa una revisió de les
publicacions fetes al respecte, en què es parteix del concepte d’Espina Bífida.
Per a la revisió s’ha realitzat una recerca bibliogràfica a les bases de dades
scopus, Dialnet i Google Acadèmic, d’on s’hi han seleccionat 18 articles
objecte d’anàlisi. Els resultats obtinguts han permés obtindre informació sobre
els enfocaments pràctics a l’àrea de matemàtiques amb aquest col·lectiu
i analitzar, així, la seua efectivitat. A més, a les conclusions extretes, es troba
la necessitat de dur a terme programes d’intervenció en matemàtiques, amb
l’alumnat amb Espina Bífida, des d’edats primerenques i al llarg de tota la
vida, per millorar la qualitat de vida d’aquest col·lectiu. Aquest treball permet, que a partir de la teoria es millore la pràctica. En darrer lloc, cal seguir
investigant per a millorar intervencions futures en aquest àmbit.
|