NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Avaluant la responsabilitat social universitària: el cas del centre de ciències humanes, socials i agràries de la Universitat Federal de Paraiba (Brasil)

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Avaluant la responsabilitat social universitària: el cas del centre de ciències humanes, socials i agràries de la Universitat Federal de Paraiba (Brasil)

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Mancinelli Lêdo do Nascimento, José en
dc.contributor.author Rostand de Morais Célio, Emiliano en
dc.contributor.author Ignacio Calderón, Adolfo en
dc.date.accessioned 2019-04-02T11:05:43Z
dc.date.available 2019-04-02T11:05:43Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation Mancinelli Lêdo do Nascimento, José ; Rostand de Morais Célio, Emiliano ; Ignacio Calderón, Adolfo. Avaluant la responsabilitat social universitària: el cas del centre de ciències humanes, socials i agràries de la Universitat Federal de Paraiba (Brasil). En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2018, Vol. 19, no. 2: 183-201 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/69736
dc.description.abstract This article, supported on a case study, addresses the issue of Social Responsibility at the University (RSU) in Brazil. Based on the RSU Assessment Methodology, which seeks to identify the objective evidence on the actions developed by higher education institutions based on seven indicators of Social Responsibility (social inclusion, economic and social development, environmental protection, defense of heritage and cultural memory, defense of artistic production and defense of sports production and health), the concrete actions implemented by the Center for Human, Social and Agrarian Sciences (CCHSA) of the Federal University of Paraíba (UFPB) are analyzed, seeking to identify, relate and classify the actions developed by that university. It is a research of exploratory, analytical-descriptive nature, based on bibliographical and documentary analysis. Although there is no quantitative parameter that can determine high or low level of social responsibility, the study showed that the construction of the rsu has been induced by macro legislation that shapes the policies of evaluation of higher education and micro legislation that shape the university’s performance in specific areas as was the case of the resulting actions in the area of worker health. It is visible the creation of organizational structures that pass operational actions in specific areas, such as the creation of the Inclusion and Accessibility Committee and the Coordination of the Environment. There are also efforts to implement innovative strategies that involve the various actors of the university with interfaces to the community in which the university is inserted, articulating university activities such as teaching, research and university extension. en_US
dc.description.abstract Aquest article, basat en un estudi de cas, aborda el tema de la Responsabilitat Social Universitària (RSU) a Brasil. Sobre la base de la Classificació RSU Metodologia, que busca identificar l’evidència objectiva sobre les accions preses per les institucions d’educació superior a partir de set indicadors de responsabilitat social (inclusió social, el desenvolupament econòmic i social, protecció del medi ambient, de defensa de la propietat i la memòria cultural, defensa de la producció artística i la defensa de la producció dels esports i la salut), s’analitzen les accions concretes dutes a terme pel Centre de Ciències humanes, socials i l’Agricultura (CCHSA) de la Universitat Federal de Paraíba (UFPB) buscant identificar, relacionar i classificar accions desenvolupades per la citada universitat. Es tracta d’una investigació exploratòria, descriptiva i analítica de la literatura i documents d’anàlisi. Tot i que no és un paràmetre quantitatiu que pot determinar el nivell alt o baix de la responsabilitat social, l’estudi ens va permetre verificar que la construcció dels RSU ha estat induïda lleis macro que donen forma a l’avaluació de les polítiques de l’educació superior i les legislacions que donen forma a l’actuació de la universitat en àmbits específics com en el cas de les accions resultants en l’àmbit de la salut dels treballadors. la creació d’estructures organitzatives que passa és visible accions operatives en àrees específiques, per exemple, la creació d’Inclusió i Accessibilitat Comitè de Coordinació i Medi Ambient Mitjà. També pren nota dels esforços per posar en pràctica estratègies innovadores que requereixen la participació de diversos actors de la universitat i la comunitat en què es troba la universitat, la vinculació de les activitats universitàries com l’ensenyament, la investigació i l’extensió universitària. es
dc.subject Avaluant la responsabilitat social universitària: el cas del centre de ciències humanes, socials i agràries de la Universitat Federal de Paraiba (Brasil), Responsabilitat Social Universitària. Educació Superior. Avaluació de l’Educació Superior., Responsabilidad Social Universitaria. Educación Superior. Evaluación de la Educación Superior, University Social Responsibility. College education. Higher Education Assessment., Artículo es
dc.title Avaluant la responsabilitat social universitària: el cas del centre de ciències humanes, socials i agràries de la Universitat Federal de Paraiba (Brasil) es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (934.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques