Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.advisor | Devís Arbona, Anna M. | |
dc.contributor.advisor | Oltra-Albiach, Miquel A. | |
dc.contributor.author | Pardo Coy, Rosa M. | |
dc.contributor.other | Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-12-10T07:34:16Z | |
dc.date.available | 2020-01-10T05:45:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | es_ES |
dc.date.submitted | 10-12-2019 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/72409 | |
dc.description.abstract | La literatura infantil i juvenil (LIJ) és reconeguda com a un potent instrument de l’educació intercultural i també, com una via d’adquisició de competències. A més, constitueix una important agència educativa. En aquest sentit podem constatar que aquest tipus de literatura constitueix, de manera molt especial, un espill dels horitzons i també de les carències de la societat que la produeix. I, si es tracta de formar ciutadans, en el sentit crític del terme, podem inserir la literatura infantil i juvenil en el respecte i la valoració positiva de la diversitat, en el cas que ens ocupa concretament, de la familiar. Actualment s’ha investigat i es continua investigant en l’àmbit de la literatura infantil sobre la presència o el tractament de la interculturalitat, la multiculturalitat, l’educació no sexista o no racista, el tractament de gènere i la diversitat afectivosexual. En aquesta investigació hem volgut comprovar quin és el nivell de diversitat familiar que apareix en unes determinades lectures aparegudes entre l’any 2010 i el 2015, publicades per editorials valencianes i amb autoria també autòctona, dirigides a lectors d’entre 5 i 8 anys que estarien en els primers cursos d’Educació Primària. | es_ES |
dc.format.extent | 416 p. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | literatura infantil i juvenil | es_ES |
dc.subject | educació intercultural | es_ES |
dc.subject | competències | es_ES |
dc.subject | educació primària | es_ES |
dc.title | La literatura infantil i juvenil: Aproximació a la diversitat familiar (2010-2015) | es_ES |
dc.type | doctoral thesis | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es_ES |
dc.embargo.terms | 1 month | es_ES |