NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Cómo los corpus pueden asistir a los estudiantes de traducción jurídica : la plataforma GENTT TransTools Corpora y Sketch Engine

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Cómo los corpus pueden asistir a los estudiantes de traducción jurídica : la plataforma GENTT TransTools Corpora y Sketch Engine

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Borja Albi, Anabel es
dc.date.accessioned 2020-01-16T09:18:51Z
dc.date.available 2020-01-16T09:18:51Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Borja Albi, Anabel. Cómo los corpus pueden asistir a los estudiantes de traducción jurídica : la plataforma GENTT TransTools Corpora y Sketch Engine. En: Quaderns de filología. Estudis lingüístics, 24 2019: 21-38 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/72617
dc.description.abstract  This paper analyses the application of corpora to the teaching of legal translation in higher education settings combining the use of both the GENTT TransTools Corpora platform and Sketch Engine. A review of previous teaching experiences with legal textual corpora is presented, followed by a descriptive overview of GENTT?s research group 10 years? experience using corpus in the classroom with a translation training approach that promotes scaffolded education as well as constructive and cooperative situated learning. These suggest that classroom activities with monolingual, multilingual and translated corpora of legal documents may prove useful to students of legal translation, improving their strategic competence and providing them with text models and patterns to be used as terminological, textual and legal/conceptual references. es
dc.title Cómo los corpus pueden asistir a los estudiantes de traducción jurídica : la plataforma GENTT TransTools Corpora y Sketch Engine es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco es
dc.identifier.doi 10.7203/qf.24.16297 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (1.042Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques