The internationalization of Valencian universities through Twitter
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(845.2Kb)
|
|
|
|
|
|
Carratalá Simón, Adolfo; Menencia García, Etián
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2019
|
|
|
|
Internationalization policies are becoming very important in the institutional communication strategies of Spanish universities. Social networks are presented as the best channel to build the brands of universities in search of students and researchers to increase their international projection. This research analyzes how the five public universities of the Valencian Community take advantage of corporate communication through Twitter to increase their internationalization policies. The study shows that actions related to knowledge transfer and innovation dominate the institutional communication of the examined universities on Twitter. La internacionalización está cobrando gran im-portancia en las estrategias de comunicación institucional de las universidades españolas. Las redes sociales se revelan como el mejor canal para construir la marca en busca de es-tudiantes e investigadores, a fin de aumentar la proyección a nivel internacional. Esta inves-tigación analiza el modo en que las cinco uni-versidades públicas de la Comunitat Valenciana aprovechan la comunicación corporativa a tra-vés de Twitter para profundizar en sus políticas de internacionalización. El estudio demuestra que las acciones relacionadas con la innova-ción y la transferencia de conocimientos domi-nan la comunicación institucional en Twitter de las instituciones examinadas.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element