NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

The internationalization of Valencian universities through Twitter

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

The internationalization of Valencian universities through Twitter

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Carratalá Simón, Adolfo
dc.contributor.author Menencia García, Etián
dc.date.accessioned 2020-02-04T10:24:47Z
dc.date.available 2020-02-04T10:24:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Carratalá Simón, Adolfo Menencia García, Etián 2019 The internationalization of Valencian universities through Twitter Obra Digital 17 35 49
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/72848
dc.description.abstract Internationalization policies are becoming very important in the institutional communication strategies of Spanish universities. Social networks are presented as the best channel to build the brands of universities in search of students and researchers to increase their international projection. This research analyzes how the five public universities of the Valencian Community take advantage of corporate communication through Twitter to increase their internationalization policies. The study shows that actions related to knowledge transfer and innovation dominate the institutional communication of the examined universities on Twitter. La internacionalización está cobrando gran im-portancia en las estrategias de comunicación institucional de las universidades españolas. Las redes sociales se revelan como el mejor canal para construir la marca en busca de es-tudiantes e investigadores, a fin de aumentar la proyección a nivel internacional. Esta inves-tigación analiza el modo en que las cinco uni-versidades públicas de la Comunitat Valenciana aprovechan la comunicación corporativa a tra-vés de Twitter para profundizar en sus políticas de internacionalización. El estudio demuestra que las acciones relacionadas con la innova-ción y la transferencia de conocimientos domi-nan la comunicación institucional en Twitter de las instituciones examinadas.
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Obra Digital, 2019, vol. 17, p. 35-49
dc.subject Universitats
dc.title The internationalization of Valencian universities through Twitter
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2020-02-04T10:24:47Z
dc.identifier.idgrec 136114
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (845.2Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques