NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Patrones de participación y logro en un MOOC de Saberes Digitales para Docentes en servicio de México

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Patrones de participación y logro en un MOOC de Saberes Digitales para Docentes en servicio de México

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Mercado Collado, Ricardo J. es
dc.contributor.author Jácome Avila, Nancy es
dc.contributor.author Ortega Guerrero, Juan Carlos es
dc.contributor.author Casillas Alvarado, Miguel es
dc.contributor.author Ramírez Martinell, Alberto es
dc.date.accessioned 2020-03-03T12:58:38Z
dc.date.available 2020-03-03T12:58:38Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Mercado Collado, Ricardo J. ; Jácome Avila, Nancy ; Ortega Guerrero, Juan Carlos ; Casillas Alvarado, Miguel ; Ramírez Martinell, Alberto. Patrones de participación y logro en un MOOC de Saberes Digitales para Docentes en servicio de México. En: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, 23 2019: 80-95 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/73401
dc.description.abstract Participation patterns and completion rates of a MOOC on Digital Knowledge for Teachers with over 8000 students were investigated in this article using descriptive statistics and cluster analysis according to age, gender and previous educational attainment. Results indicate that older and more educated participants obtained higher completion rates and employed more often the discussion forum. No gender differences were obtained. Participation in the course followed a funnel model in which there is a steep decrease of involvement after the first activity which stabilizes in the fifth one. The course rested on a basis of trust assuming that each participant voluntarily enrolled with the purpose of learning and therefore considering his/her self-perception of course performance as one element of overall appraisal is consistent with these courses. es
dc.title Patrones de participación y logro en un MOOC de Saberes Digitales para Docentes en servicio de México es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.identifier.doi 10.7203/realia.23.15904 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (254.2Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques